ingen tid, ingen tid

Har inte haft tid att skriva några rader. Försökte i torsdag med blogg-appen men den för ett eget liv, ibland funkar den men för det mesta inte. :/
Hur som fick jag hemläxa av Pernilla att gå ut och sträcka ut Sammy i galopp så i torsdags drog vi ner till banvallen för just det ändamålet. Vi galopperade nästan hela vägen till första vägbommen (efter några hundra meter i trav först, såklart) och 2 avbrott pga gående. Sedan vände vi och han fick jogga några hundra meter lång och låg innan vi skrittade hem resten som tog 25min. Skönt med en häst som faktiskt kan slappna av och jogga lugnt ute.
Han har inte riktigt förstått detta med att man kan springa fort med ryttare så när jag drev på honom längde han sig bara. Det är ju bättre visserligen men nån gång trillar poletten säkert ner. ;)
Igår fick han vila helt och idag ska jag rida igenom honom lite lätt i paddocken.
Efter stallet åkte jag till Pernilla och hon visade mig hur man syr ihop alla delar till en grimma. Kommer ta kort på alla steg och visa er. Här kommer första kortet...
Stannade kvar och käka taco där igen, någon annan som ser en liten tradition ta form? ;)
Idag ska ja dit igen då Pernilla fyller år. Emellan allt med stall och födelsedag ska jag även iväg och tanka bilen, ta ut pengar och hämta transporter.
Ett obligatorsik öronbild...
Min snygging
Vi hörs
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0