lååång dag

Igår åkte jag hemifrån 4 och kom hem 20.40. Vi hade styrelsemöte på kvällen (är med i styrelsen för Tokarps Ryttarförening nu) och det tog lite tid.
Innan mötet red jag ut en sväng barbacka och det gick väl inget vidare. Sammy var väldigt spänd och det gick knappt att flytta bogarna eller baken då han började konstra direkt. Kände mig lite väl osäker utan sadel så hoppade faktiskt av och gick hem resten av vägen. Från backen kunde jag sen flytta bogarna men det var inte poppis.
Idag blev det ett pass i manegen och han var sig själv igen. Det gick fortfarande lite trögt att flytta bak och fram men mycket bättre än igår iaf. Dagens höjdpunkt var en klockren vänsterfattning från skritt. Duktig pojke! :D
Fick även besök av en bekant som kom förbi med ett täcke jag köpte. Hon känner Sammy också sen han föddes men har inte sett honom på ett tag. Jag fick mycket beröm för honom.
I morgon får det då bli uteritt då det inte blir någon dressyr-träning. Tänkte att han kan få sträcka lite på sig på banvallen, får se lite hur underlaget är.
Nu ska jag strax gå och lägga mig, behöver kommer ikapp med lite sömn.
 
/M
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0