köööörning

Idag blev det lite körning för grabben.
Stallägaren har en rockard och loksele som jag fundera på att köpa och idag testade jag att spänna för Sammy.
Jag började först med att gå över skaklarna från båda hållen med honom. Sedan ställde jag upp honom emellan och lyfte upp skaklarna. Ingen reaktion där. Nästa steg var att flytta skaklarna så att dom rörde vid honom både på bakbenen och vid bogen- det kunde han sa han. 🙂
Nu var det dags att sätta fast rockarden och börja gå med honom. Jag ledde honom först i grimskaft några varv i paddocken där vi även vände snett igenom några gånger och även tränade start-stopp. Tömmarna åkte på och jag 'tömkörde' medans jag gick bredvid för att efter några varv gå bakom rockarden.
Sedan satte jag mig på kanten och körde några varv (vi vände snett igenom flera gånger i varje omgång) för att till slut sätta mig riktigt tillrätta. Sammy skötte sig toppen och gjorde det som om han aldrig har fjort nåt annat.
När det nu gick så bra tänkte jag tar några varv runt gården som tar ca 5 min. Första varvet gick jag bredvid igen men dom 2 sista varven satt jag i rockarden och vi travade även några meter.
Jag är så nöjd med honom som alltid ställer upp, vad jag än hittar på. Snacka om att Sammy är en riktig allround-häst-> hopp, dressyr, fälttävlan, inkörd...
En liten filmsnutt finns på min instagram om ni vill titta.
 
Här testade vi selen för första gången...
 
Hejdå
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0