Pheli 14/8-2013

Som planerat red jag lite i paddocken. Det blev inte så mycket övergångar utan fokus låg mer på att hon skulle ställa och böja sig ordentligt i sidorna på volten.
Hon är starkare i höger varv, förmodligen har det en del att göra med att jag är sned i höften och har problem att få tillbaks vänster skänkel. Idag kändes detta dock knappt och jag tror det har att göra med att jag muskla mig mer rätt nu pga cyklingen. Jag hade även mycket lättare att hålla hälarna nere och även om jag fortfarande dra upp knäna så kändes det som om jag satt mycket stadigare i sadeln.
Ophelia kändes väldigt fin hon med. Hon är ju inte riktigt igång just nu så jag red bara 30min varav 10-15min var uppvärmning und nedtrappning.
Jag red på hackamoret idag och hon la sig knappt något alls på det. Hade hon gjort det hade jag gjort mycket mer övergångar men just idag behövdes det inte. Hon böjde och ställde sig även väldigt fint i båda varven och var väldigt mjuk och föjlsam även om hon gick i en för låg form men det kommer med styrkan (hon jobbade ändå bra med både ryggen och bakbenen). På slutet tyckte hon dock att jag blev lite jobbig och försökte att studsa lite men jag red några mindre volter och lite övergångar tills hon fokuserade på mig igen och sedan gav jag mig. Allt i allt ett bra pass och i morgon blir det uteritt med klätterbacken.
 
Wie geplant bin ich heute auf dem Reitplatz geritten. Ich habe nicht so viel mit Übergängen gearbeitet sondern mit Stellung auf dem Zirkel.
Sie ist stärker in der rechten Seite, das hat vermutlich etwas mit meiner schiefen Hüfte zu tun weswegen ich Probleme habe, den linken Schenkel zurückzulegen. Heute hat sich das aber viel besser angefühlt und ich glaube das liegt daran dass ich durch das fahrradfahren mehr Muskeln bekomme. Es war auch viel leichter für mich die Fersen unten zu halten und auch wenn ich immer noch die Knie hochziehe so sass ich stabiler im Sattel.
Ophelia fühlte sich super an. Sie hatte jetzt viele Stehtage also bin ich nur ca 30min geritten und das waren 10-15min Aufwärmung und abkühlen dabei.
Ich bin heute auf Hackamore geritten und sie hat sich kaum darauf gelegt. Wenn sie das gemacht hätte hätte ich mehr Übergänge geritten aber gerade heute brauchte ich das nicht. Sie war sehr weich und folgsam und stellte sich schön in beide Richtungen auch wenn sie zu tief in der Form war aber das kommt mit Kraft (sie hat trotzdem gut mit dem Rücken und Hinterbeinen gearbeitet). Am Ende fand sie es aber doch ein bisschen anstrengend und hat versucht zu buckeln aber ich bin kleiner Volten und Übergänge geritten bis sie aufgehört hat und dann waren wir fertig für heute.
Alles zusammen ein gutes Training und morgen reite ich aus mit einem Kletterberg auf dem Weg.
 
 
 Magen ska bort!
 
Der Bauch muss weg!
 
/Maddel

Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0