tungt hem

När jag cyklade förra veckan upptäckte jag att min cykel, som har 21 växlar, inte växlar upp till 3:an på dom stora växlar. Detta betyder då att jar har cyklat med max 14 som motstånd.
Tanken var då att jag skulle till verkstan idag och fixa detta men igår på väg hem hittade min cykel 3:an igen. Visserligen först strax innan jag var hemma men ändå.
Detta betydde då att jag äntligen kunde cykla på 21:an igen och jäkla vad tungt det blev hemåt. Det tog hela 3min16sek längre än igår! Jobbigt värre!
 
Lezte Woche, als ich Fahrrad gefahren bin, habe ich gemerkt dass mein Fahrrad, welches 21 Gänge hat, nicht auf 3 hochwechselt. Das bedeutet das ich höchstens mit dem 14. Gang gefahren bin.
Ich hatte geplant heute mit dem Fahrrad in die Werkstadt zu fahren um das reparieren zu lassen aber gestern, als ich beinahe zu Hause war, hat es diesen 3. Gang wieder gefunden.
Heute konnte ich dann endlich wieder im 21. Gang fahren und das spüre ich ordentlich. Es hat auch 3min16sek länger gedauert!
 
Måndag/Montag:                                                    Tisdag/Dienstag:
35:42min                                                               35:58min
15,82km/h                                                             14,56km/h
 
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0