sadelutprovning

Idag var en sadelmakare i stallet för att kolla lite sadlar på Sammy.
Hittills har jag använt Ophelias gamla Zaldi på honom som funkade bra tillsammans med en kilpadd under. Hennes Pessoa passade inte på honom då den har för smal kanal. Den nya Pessoan, som vi fickl efter olyckan, har en bredare kanal och jag hoppades att den skulle passa Sammy med. Just nu gör den det också men även här får jag använda kilpadden för att lyfta upp den bak. 
Efter vintervilan ska vi kolla sadeln på honom igen men risken finns att han kommer har vuxit ur denna till dess. Han är ju endast 3 och kommer bredda sig en del.
Hon kom ihåg honom också från i våras när han var något mindre och inte så biffig som nu. Sen tyckte hon att han ser ut att var 170cm redan men han är nog "bara" 167-168cm just nu. Hur mycket till kommer han växa, tro?
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0