tandläkare och ridning

Efter jobbet var jag hos tandläkaren och det var inte roligt alls! Dyrt och jobbigt blev det, fick kramp i käken då jag var tvungen att gapa stort i nästan 1h pga av 2 lagringar på tänder som satt rätt långt in. Ogilla!
Efteråt åkte jag till gården och red Sammy i paddocken. Tog fram lite koner som jag skrittade och travade runt med så lite hjälper som möjligt. Det gick väldigt bra. Han är väldigt känslig, dom flesta unghästar är väll det när dom inte har så mycket egen balans, och det flöt på rätt bra även om det inte gick likabra som i söndags. Att man aldrig rider på samma sätt när man rider själv än när man rider för tränare...
Galoppen var lite jobbigt men på andra sidan har vi inte galopperat i paddock/ridhus sen 3-års-testet så det är inte så konstig. Jag fick en bra fattning i varje varv och sedan avslutade jag. Red ungefär 20-25min idag. Inga bockningar heller. ;)
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0