7/10-2013

Herregud, redan en vecka in i oktober. Tiden bara ruser iväg! Men inget mig emot för detta betyder att jag se min finaste älskling snart igen- nästa helg kommer hon hem och då ska vi firar en kompis som nyss fyllde 25. Det ska bli kul.
Idag har jag ridit ut på Ticcis och Laura och Pheli höll mig sällskap. Det blev rätt lugnt med skritt och trav då jag inte har galopperat än med Pheli sen olyckan. Jag "plågade" dock mig själv genom att släppa stigbyglarna så att jag verkligen var tvungen att sitta ner ordentligt. Det är dax att börja träna lite mer på allvar nu om jag ska kunda rida Sammy någorlunda bra. Red även några varv i paddocken för att galoppera lite och även då red jag utan stigbyglar. Det gick jättebra i vänster men i höger tappade jag min svagare vänsterskänkel och då saktade hon in och jag höll på att tappa balansen. Tog stigbyglarna igen och gjorde om det och då gick det bra.
När jag var färdig med henne kom veterinären för att titta på Honey då hon fortfarande är halt. Han trodde dock att det berodde på att hon har varit sned innan och efter att ET var ute så måste kroppen vänja sig vid att vara rak- kroppen tror det raka är snedbelastning som hon inte är van vid och då får hon ont. Hoppas han har rätt. :)
Han tittade även på den lilla katt-tjejen som jag fångade in utanför bageriet. Som vi misstänkte är hon inte chipmärkt heller och 7-8 månader gammal samt okastrerad. Carol har döpt henne till Chanel och om vi inte hittar någon ägare, jag är rätt säker på att hon är en övergiven sommarkatt, så kommer hon få stanna på gården.
Här kommer ett kort på lilla Chanel. Hon är hur gosig som helst och spinner som bara den!
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0