lördag och söndag

Igår red jag ut på Ticcis med Marie på Pheli som sällskap. Det blev nästan samma runda som förra veckan men bara en klätterbacke.
Idag fick Ophelia jobba lite med pessoa-selen på. Efter lite uppvärmning och ändring av inställningen så började hon jobba på riktigt bra och slappnade av i hela överlinjen. Även när jag tog loss selen och travade av henne fri var hon mycket mer avslappnad än hon brukar var. Jag kommer nog longera henne en gång i veckan med selen så hon får jobba upp dom rätta musklerna- både i magen och ryggen.
Tanten har i vanlig fall 120/125 i sadelgjord men just nu lånar jag Johannas gammla 140-hopplatta... Ni förstår säkert varför. ;) Sen är visserligen sadelstropparna på den nya sadeln kortare men 4 föl har satt sina spår i musklerna.
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0