färdig

Färdig med hästeriet idag.
Med Pheli blev det samma övning som igår- 2 cavaletti-oxrar (en på långsidan och en snett igenom, 50cm) och 2 räcken (andra långsidan och snett igenom, 75cm). Detta blir en evighetsslinga och jag bara rullade över det 2 gånger idag, alltså 8 språng allt som allt.
Började först i vänster varv med fattning ur skritt och bara rullade över med kravet att hon inte skulle kasta sig iväg och att jag skulle ge f*n i att störa och "rätta" henne innan. Det gick rätt bra även om det finns en del att förbättra. Sedan tog jag det en gång till med fattning ur skritt i höger varv och det gick bra det med.
Ticcis fick jobba i paddocken genom att harva den. Även om jag är nybörjare och inte lika duktig som Johanna så är Ticcis rätt så förlåtande så det funkar faktiskt rätt bra. det ska bli roligt att köra med vagn senare, fram för allt Sammy. :)
Till sist red jag ut med Honey. Det blev premiärturen för henne och vi tog det lugnt med mycket skritt och lite jogg i skogen. Hon skötte sig kalasbra, pigg och vaken och öronen alltid spetsad.
Tog kort men det har inte synkats till FB än så jag kan inte ladda ner det än, det kommer i morgon isf.
 
So, da bin ich fertig mit den Pferden für heute.
Mit Ophelia bin ich die gleiche Übung wie gestern geritten- 2 Cavaletti-Oxer (einer auf der Langseite und einer auf der Diagonalen, 50cm) und 2 Steilsprüngen (auf der anderen Langseite und Diagonalen, 75cm). Das wird eine Ewigkeitsbahn und ich bin die nur 2 Mal durchgesprungen, also 8 Sprünge alles zusammen.
Ich habe auf der linken Hand angefangen mit einer Galoppfassung aus dem Schritt und bin dann nur ohne Ansprüche gesprungen. Das einzige Ziel war, dass sie sich nicht darüber wirft und ich sie nicht störe und versuche "zu korrigieren". Das ging recht gut auch wenn man noch vieles verbessern kann.
Danach habe ich eine Galoppfassung aus dem schritt auf der rechten Hand gemacht und auch da ging die Übung gut.
Ticcis durfte heute im Paddock arbeiten und hat den glattgezogen. Auch wenn ich Anfänger bin und nicht so gut wie Johanna so verzeiht Ticcis viele Fehler und es funktioniert recht gut. Das wird super dann, wenn ich mit Kutsche fahren werde, vor allem mit Sammy. :)
Zu letzt bin ich mit Honey ausgeritten, der Premiärausritt. Wie sind ganz ruhig geritten mit viel Schritt und ein bisschen Jog. Sie hat sich super benommen, wach und munter und die Ohren immer gespitzt.
Ich habe ein Foto gemacht aber FB hat es noch nicht synchronisiert, es kommt stattdessen morgen.
 
/Maddel
Kommentarer
Johanna

Du är så galet duktig! Min guldklimp! :-*
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

lördag 7 september kl. 21.02

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0