jobbigt värre

Då var dressyr-träningen avklarad. Det blev en del att jobba på och Sammy tyckte att jag var sååååå hääääär jobbigt. Att spåra med baken var väldigt jobbigt och onödigt. ;)
Det blev mycket att jobba med innerskänkeln så han skulle komma loss från innerhanden och bära sig själv istället för att luta sig inåt mot både skänkel och hand. Efter att antal varv på volten så började han att släppa efter och det kom några steg åt gången där han bara flöt fram i en fin, bärig form med ett jämnt stöd på båda tyglarna. Han orkade inte många steg än i den formen men det är bara att öva öva och öva mer.
Även lite skänkelvikningar övade vi på och dom flyter på rätt så bra faktiskt. Galoppfattningarna gick inte så bra idag men det kan nog bero på att han var rätt trött på slutet fast vi tränade bara 30min.
Sen tyckte Viktoria att jag kunde öka kraven ett snäpp på honom i form av att han ska tar hjälperna fortare, tex i just fattningarna. Jag har varit lite för mesig med detta.
I morgon är det hoppning för Emelie von Essen. Säsongens första träning så vi får se hur det går.
 
Trött Sammy efter en jobbig träning.
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0