tors och fre

Kom nyss hem från Pernilla och familj där jag var hela eftermiddagen och kraschade även fredags-myset. ;) Trevlig familj det där.
Igår skulle jag har ridit upp till Tokarp för att hoppa tillsammans med Lena och Myran men när jag kom fram var dom tvungen att köra ut foder först. Då jag skulle iväg senare så hade jag bråttom och kunde inte vänta på dom så jag red lite själv i paddocken- utan bommar.
Gjorde samma övningar som senast när jag tränade för Ingela- mycket volter och serpentiner där han skulle böja igenom ordentligt.
Började först i skritt på fyrkanten och la volter var 4. till 5. meter och bytte sedan varv. Efteråt blev det serpentiner med volter och sedan började jag trava på stora volten.
Han kändes mycket mjukare och släppte efter fortare så spänningarna i bogarna är nästan borta. Red även 8-volter på lite längre tyglar i kortare trav med nedsittning och då började han stegvis bära sig själv.
Som avslut tog jag lite galopp åt varje håll och då fick jag faktiskt driva lite samtidigt som det kändes som om han skulle börja bocka när som helst. Knepigt...
Promenerade sedan hem med honom då han var lite trött i huvudet.
Idag fick han vila, det har han förtjänat.
Jag förberedde allt hö för hela helgen då jag ska var borta både lördag och söndag.
I morgon är jag med Sammy hos Pernilla där han ska få visa upp en sele samt sadelutprovning och på söndag ska jag ju till Eurohorse.
Det är min helg i grova drag och jag hoppas kunna uppdatera lite live och med bilder. Ni får en gammal så länge...
Sammy i somras
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0