mallig häst

Var hemma rätt sent igår och därav blev det inget inlägg då.
Träningen gick hur bra som helst, igen. Det var gravar som var det största problemet igen men igår fick jag över honom utan att lägga en volt iaf. Andra graven (vi hoppade 2 olika) tvekade han bara kort på innan han kastade sig över.
Blev ju massa nya hinder då vi var på en ny bana, nämligen i Tranemo. Tyvärr blev det varken kort eller filmer då ingen kunde följa med.
Hur som så började vi hoppa fram på en liten stock och sen en båge tillbaka mot en större stock. Sen vände vi på detta och hoppade det baklänges.
Efter det hoppade vi en liten timmervagn som Sammy faktiskt bröt ut på 2 gånger då jag inte riktigt höll om med benen men sen hoppade han. Fortsatte direkt i en stor båge till en liten kulvert. Inga problem där inte.
Sen gick vi vidare till första graven och efter det hoppade vi banken.
Det blev väldigt kort anridning så Sammy och jag tog det i trav. Upp sen 2-3 galoppsprång och ner igen där det gällde att svänga till höger direkt annars hamnade man i staketet. Vi hoppade den 3 gånger och när vi hoppade nerför sista gången så HOPPADE han verkligen ner, höll på att flyga av där men kunde rädda mig.
Sedan hoppade vi en liten palisad som låg i en liten uppförsbacke och det var inga problem det heller. Blev även lite lydnadshinder då den var rätt smal. Efter detta hoppade vi en rätt stor stock som låg på toppen av en kort men brant backe. Visade honom den först och då höll han på att klättra över redan så han visste vad han skulle göra iaf. Han skötte det toppen och hoppade bra men jag red lite för mesigt. Sen hoppade vi den även nerför och det tyckte jag var lite läskigt men Sammy brydde sig inte. Hoppde sen en gång till uppför och hade en bättre galopp så språnget blev riktigt bra.
 
Viktorias stock, den stocken vi hoppade igår var större och det var en mycket brantare väg upp.
 
Vattnet är ju inga problem alls, hoppade ett litet räcke sen i vattnet och tillbaka. Han tyckte det var kul.
Sista fältet med hinder då. Först en grav igen som han hoppade direkt även om han tvekade nåt steg. Hoppade den åt båda hållen och sen hoppade vi graven 2 galoppsprång och ett räcke. Efter det räcket blev han riktigt mallig och bockade iväg med mig. Som tur är inga stora grejer så jag bara skrattade.
Sista runden blev det en pytte-bana med 3 hinder. Först en liten kulvert som han gick förbi första gången då han tittade på hästarna i hagen bredvid. Andra försöket var han med mig och hoppade, sen en stor båge till höger och en liten timmervagn igen och efter en stor vänster-båge hoppade vi ett litet hus. Lydnadshinder igen då det bara var drygt 1m bred men det var inga problem.
Allt i allt en fantastisk träning med en häst som skötte sig perfekt. Att han sen pajade sin nosgrimma när jag gjorde i ordning honom är en annan sak.
Kollade även om dom kommer ha en fälttävlan till hösten men tyvärr inte i år. Däremot blir det nog en och annan Pay&Cross.
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0