Pay & Jump

Sammy och jag var ju iväg på en P&J i Alingsås idag. Vi hoppade 80cm och 90cm.
Jag är väldigt nöjd måste jag ju säga. I 80cm fick vi visserligen ett stopp och 2 ner men det tar jag på mig då jag red för mesigt. Han är ju ändå rätt stor och behöver lite mer galopp för att det ska bli enkelt. Innan han har fått upp styrkan är det bra med stora banor där man kan galoppera på med honom.
I 90cm nollade vi och det var mycket bättre flyt även om han tvekade lite på vattenmattan och la in ett extra språng.
Det roliga med dagens bana var att det fanns inte mindre än 3 alternativ-hinder. 4:an fick man välja att hoppa pulvermansgrav eller vanligt räcke, på 6:an var det bank 6.1. kortsida till kortsida eller 6.2. långsidan alltså 2 upphopp eller ett räcke och 8:an var antingen räcke, vattenmatta eller en liten vattengrav. Jag valde pulvermansgrav, långsidan och vattenmattan.
Lisa föjlde med så allt blev filmad. Dessa filmer kommer dock först i morgon.
Efter en första titt på videona tycker jag att jag följer honom lite bättre nu än i våras. Jag litar mer på honom och vågar rida mer. Vi har långt kvar men iaf jag själv ser en förbättring.
Sammy skötte sig som vanligt hur bra som helst, inte mycket som stressar upp honom direkt. :)
 
<3<3<3
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0