torsdag och fredag

Igår tänkte jag tar några skutt med Sammy då vi har terrängträning i morgon. Satte på den bootsen och den passade perfekt. Gick med honom till gården och byggde fram- ett räcke och en oxer på var sin långsida. Sedan hoppade jag upp och började jogga lite (det tar ca 10min att gå från hagen till gården så han var redan uppvärmd).
Kände rätt fort att det var nåt som störde honom då han ibland haltade nåt steg, ibland flera steg och så höll han på. Hoppade av 3 gånger och kollade om han hade fått in en sten i bootsen då det var det benet han haltade på. Men nej, inget där. Han var inte svullen eller varm nånstans och när jag kollade sulan och kände och klämde lite överallt på hoven fick jag ingen reaktion.
Gav sen upp och gick tillbaka till hagen med honom. Funderade sen på om han störde sig på bootsen fast han har gått med såna innan.
Bestämde mig för att longera honom utan bootsen idag i hagen på gräs för att se hur det är med ömmandet- och det var som bortblåst. Han haltade inte det minsta och var pigg och glad, tom lite väl pigg. Det blev tom några skutt över stora grästuvor så det bådar gott inför i morgon.
Hovslagaren kommer också så att Sammy får på sig skon lagom till träningen.
Har nu även lämnat in min mobil för lagning så har just nu en vanlig mobil utan några extras. Detta betyder ännu mindre kort en vanligt här.
Kanske blir det några kort i morgon på träningen om jag får med mig någon som vill fota.
 
Han har vuxit en gnutta sen denna bilden togs. Uppskattningsvis är han redan 170cm...
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0