dagens pass

Idag ville jag fräscha upp mina tömkörnings-kunskaper lite. Då jag har dealat till mig körlektioner samt hjälp med Sammy gäller det att tar tag i saken.
Det gick väl rätt så bra bortsett från att Sammy var väldigt pigg så det blev mycket övergångar. Började med en liten runda i skogen och där hade vi lite meningsskillaktigheter på vilken sida av träden vi skulle gå. När vi kom till paddocken tog jag honom på en volt då det med min icke existerande kondition inte är någon bra idé att försöka springa efter hästen i trav.
Han jobbade på väldigt bra men kunde har varit lite mer lyhörd. Detta blev dock bättre efter en del övergångar trav-skritt-trav. Alla våra rid- och longeringspass innehåller mycket övergångar just för lydnaden och att han ska kommer under sig lite mer med bakbenen.
Vi höll på i ca 30min inklusive framskrittningen i skogen.
Innan jobbet
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0