grrr

Skrev just ett långt inlägg om träningen men allt bara försvann när jag skulle publicera. Jag är inte arg, NEJ DÅ!!!
Hur som så gick det rätt bra. Det var svåra övningar för en 4-åring men han löste det bra ändå.
Vi hoppade fram på en volt med 3 cavaletti där vi skulle hoppa varannat hinder. Sammy och jag behövde några varv på oss innan vi fick med hans ytterbog någorlunda och vi kunde svänga i tid men sedan gick det jättebra i båda varven.
Efter det gick vi över till en studs-serie: 2-studs->1 galoppsprång->2-studs->1 galoppsprång->2studs. Det var väldigt jobbigt för honom så när han hade hoppat igenom serien en gång i varje varv räckte det med just den övningen.
Sista övningen var ett räcke som vi trav-hoppade och sedan 7 språng fram till en oxer.
Vi hoppade sen en enkel bana bestående av trav-räcket fram till oxern, hela fyrkantspåret runt till en oxer-oxer serie med 5 (6?) språng och sedan snett igenom och hoppa en vattenmatta med räcke.
Som vanligt tvekade han inte en enda gång.
Viktoria tyckte att han hade musklat sig fint i hela överlinjen så nånting gör jag rätt iaf. Även andra tränare och ryttare har sagt att han är precis där han ska var för sin ålder och det om nåt känns roligt att höra då jag är osäker om jag gör rätt. Jag tror dock att jag kan sluta oroa mig.
I torsdags fick han vila och igår blev det en liten promenad. Idag red vi ut en sväng medlite galopp i slutet. Jag testade att korta honom lite och det gick jättebra även om han tyckte att det var jobbigt, så klart.
Efteråt fick han stå med sitt BoT-täcke medans jag (försökte) rycka hans man. Inget jag är så bra på, får tar lite till i morgon eller i veckan.
före
efter
Jaja, ni ser ju själv.
I morgon blir det lektion för Pernilla på förmiddagen och sedan hjälper jag till hos henne att köra ut lite träd ur skogen och får då samtidigt körlektion. Jag kommer nog var rätt slut när jag kommer hem. ;)
Bye
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0