tävling i Ulricehamn

Då ska vi se. Sammys första tävling nånsin och det gick väldigt bra.
Han var lite busig när vi hade lastad ut och slog lite med huvudet samt viftade lite med frambenen dock lugnade han sig när han hade fått gå lite fram och tillbaks. Stackars Pernilla fick ta honom då jag sprang runt som en virrhöna i jakt på en sadelgjord då jag hade GLÖMT min hemma!!! Jag har ALDRIG nånsin förut glömt något, varken till träning eller tävling. Ni kan förstå vilken panik jag fick. Som tur så var en kompis där som rider på klubben så jag fick låna en gjord.
Då jag kände att det blev lite tajt med tid pga allt detta lät jag mig flytta ner till sista startande istället för andra (av 29). Med en gång hade jag väldigt gott om tid och fortsatte promenera fram och tillbaka med honom. När det var ungefär 30min kvar till min start hoppade jag upp och började skritta fram och sen fick jag komma in på framridning/-hoppning. Redan när jag började jogga kändes han jättefin och även om han tittade lite omkring och spände sig nån gång lite så lyssnade han bra. Det blev lite bock och bus i fattningarna men det gjorde inte så mycket. Hoppade fram på lilla och sedan på räcket som han tog klockrent på första försöket. Tog oxern 2 gånger och sedan räckte det. Jag tänker inte rida och hoppa runt och nöta på framhoppningen. Blir det ett bra språng direkt så räcker det, om det inte blir så bra tar jag 2-3 språng till.
Sedan var det dags för banan. Jag hann visa honom alla hinder innan det var vår tur. Det blev lite vingligt och några hinder hoppade vi lite på snedden men han tvekade inte en enda gång utan hoppade allt utan att blinka! Att jag sen höll på att ramla av är en annan femma. ;) Svängen från 1:an till 2:an blev inte som jag hade tänkt så vi kom lite konstig på 2:an och han hoppade av rätt tidigt. Sedan var 3:an i en stor båge till höger. Sammy började dock att dra till vänster och jag höll tyglarna i bara spännet så i lite panik drog jag höger så att jag höll på att trilla av till vänster men som tur är kom sargen precis i tid och jag kunde tar stöd där för att hamna rätt i sadeln igen. Sedan var det bara att fortsätta som om ingenting hade hänt. 3:an hoppade vi då i trav och sedan flöt resten på hyfsat bra. Det blev en nolla iaf och jag är jättestolt över Sammy och att han är så cool som han är.
I 80cm hade vi lite bättre flyt redan från början och även om det kom ett och annat kråksprång och han rev 5:an pga att vi kom för nära så är jag superglad även över den rundan.
Det kommer film på båda rundor iaf. 
Den här veckan får han vila och promeneras innan vi fortsätter.
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0