Uteritt med tjejerna

Idag blev det en uteritt och både Elina och Lina föjlde med på Ophelia och Honey.
Vi red ner till banvallen för lite galopp och sedan klättring hem. Sammy skötte sig jättebra. Han var lite tittig men det brukar han var när han har stått några dagar, han behöver någon form av aktivering varje dag, helst.
Han fick sträcka ut lite idag igen och det var samma som förra gången- han länger bara på sprången men takten är nästan den samma.
Sedan fick Elina med Honey går över diket först då vi ju har lite skilda meningar om vi ska gå över eller inte (har dock alltid fått över honom efter lite lirkande). Men han hoppade efter utan att tveka med ett riktigt tiger-språng. Jag tycker ju det är sjukt svårt att hänga med när hästarna hoppar från stillastående/ ur skritt. Även om man håller i manen/martingalen så landar man som en säck potatis i sadeln. :(
Efter klättringen joggade vi lite och sen var det skritt hem, så klart.
Han börjar bli rätt maffignu.
Att stå stilla var inte riktigt hans grej idag.
I morgon får han vila då jag ska iväg direkt efter jobbet och på torsdag är det hoppträning för Anna Emanuelsson! Jippie! Det har ju hänt lite sedan sist.
Det blev dessutom en planändring till P&J, jag åker till Bollebygd istället. Det är närmare och billigare än Alleby. Dock börjar dom först på 90cm så vi får se om jag bara hoppar en gång 90cm eller 2 eller kanske tom 1m. Allt beror på hur första rundan känns.
Måste rykta hans man, igen! Den växer ju som ogräs...
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0