VÅR

Idag var det lika underbart fint vårväder som igår minus blåsten dock. Passade då på att släppa ut alla 3 pållar utan täcken och det tyckte dom var rätt skönt.
Kortet är taget innan rullningen. ;)
Red ut en sväng med Sammy och idag klarade vi oss utan vändningar utom på ett ställe där han blev väldigt osäker/ rädd för ett stort metallkar vid sidan av vägen. Men efter lite uppmuntran gick han förbi iaf.
Blev en liten sväng till banvallen för lite galopp. Han fattade rätt alla gånger även om det tog några meter extra i trav innan han rullade över. Han fick även jobba lite genom att hålla en något kortare galopp än vanligt och det skötte han jättebra. Han blev lite tung i handen emellanåt men det gör inget i det här stadiet då han inte låg på hela tiden.
I morgon blir det lite hoppning för Pernilla så att vi är fit for fight till söndag. Transport är också bokat, får bara se när jag hämtar den.
Elina tog det här kortet på Sammy och mig. Jaja, tur att hästen är söt för jag är då inte det. ;)
bye
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0