lite hoppning

Sammy fick ju vila igår men idag var det dags för lite trim i manegen. Plockade bara fram ett kryss ut med ena långsidan med en galopp-bom före och efter samt ett räcke ut med den andra långsidan. Vi skrittade fram ute och väl i manegen började jag jogga honom några varv lång och låg. En en gång märker jag att traven är hans trivsel-gångart. Han är avslappnad och fin i princip hela tiden, ryggen kommer upp och bakbenen jobbar.
Alla galoppfattningar satt idag även om han inte har någon styrka just nu och det tar några extra steg innan han kommer igång. Pga bristande styrka är det ingen mening med att jobba honom i galoppen än men han fick kämpa lite iaf med att komma lugnt och sansat på hindrena och verkligen hoppa med ryggen.
Båda hinder låg på 60-70cm och han skötte sig super. Galoppbommen efter krysset gjorde att han var tvungen att hoppa färdig språnget så det blev runda, fina språng trots den låga höjden. Jag kommer fortsätter att använda mig av bommar 2 gånger i veckan för att få upp styrkan snabbt.
Vi skrittade även av ute och det var uppskattad. I morgon blir det en uteritt och på tisdag är det hoppträning igen. Som jag har längtat!
 
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0