brun sadel, resten svart

Jaha, då har sadelmakaren varit här och kollat igenom lite sadlar.
Köpte ju förra året en begagnad Bates Elevation av en kompis som låg jättebra på Sammy- då. Men inte nu längre. Den är för böjd bak så den tippar och jag hamnar i bakvikt.
Vi provade då Ophelias gamla Pessoa som vi gick omkull med (bommen är hel, kontrollerad av 3 sadelmakare inkl. dagens) och voila- den passar nästan perfekt nu. Sadeln ska bara stoppas om lite så att den kommer upp lite mer bak och så bytte vi koppjärn. Det var ett normal-stort koppjärn i men när Ophelia landade på den tryckte hon till den så den är extra-vid nu. Vi bytte till vid och det passar perfekt.
Är ändå rätt glad för det då den sadeln är såååå skön att rida i. Enda nackdelen är att den är brun. Men det struntar jag i. Vi får mixa helt enkelt och kör på resten i svart. Jag tänker inte byta färg på all utrustning, dom pengar har jag inte. Niklas tog med sig den nu då så jag är utan hoppsadel tills nästa vecka. Han kommer även lappa över dom hål som blev i fram- och bakvalv.
Vi kollade även på Myrans dressyrsadel som jag var rätt säker på att den ligger bra och det gjorde den. Trots att det är en Stübben trivs jag oförskämt bra i den så jag kommer nog köpa den. Ska bara lösa detaljerna. Fördelen med denna är att den är svart också. ;)
Det blev ingen longering idag, det hann jag inte med innan Niklas kom. Sen har Sammy tappat en framsko så hovis måste också tar sig hit.
Det var väl min häst-dag. Jag får se vad jag hittar på med honom i morgon. Blir nog longering då istället.
 
/Maddel
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0