longering

Då det inte blev någon motion igår (utom massa brall i paddocken när Sammy släpptes in tillsammans med ridskolans hästar) longerade jag honom idag istället. Tänkte egentligen sätter på bootsen så han inte sliter för mycket på hoven i onödan men hans hovar har vuxit så bra så han har gått upp en storlek. Detta betyder att jag måste köpa en ny. På torsdag kommer hovslagaren och sätter på en ny sko.
Longeringen gick bra iaf, han ömmade inte på hoven som tur är. 
Sammy tyckte dock att det var lite jobbigt att behöva gå lägre med nacken men jobbade på bra ändå. Goguen hängde för det mesta rätt löst (har den på det längsta i uppvärmningen och sedan kortade jag bara en ögla) så det räcker att ha på den som fingervis vart han ska var med huvudet. Tanken är att longera/tömköra 1 gång i veckan med gogue och sen kanske även nåt ridpass med den. Endast i en övergångperiod tills han har fått styrkan att gå i den formen av sig själv.
I morgon åker jag till Hööks för att köpa en ny boot och sen tänkte jag rida ut en sväng. I dressyrsadel! Kommer nog strunta i galoppen, eller kanske bara tar en kort galopp. Men klätterbacken kommer jag rida iaf.
 
Jag är sugen på att hoppa men det får vänta tills jag får min sadel tillbaka. Min Bates är ju då till salu nu. Det är dock en i stallet som ska provrida den. Köper hon inte den lägger jag ut annons
 
/Maddel
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0