Sammys foder

Tänkte bara skriva lite snabbt om Sammys foderstat. Inte för att det är så mycket att skriva om. ;)
Han har fri tillgång på analyserat hösilage med superbra värden. Detta märks på honom då han har lagt på sig lite för mycket just nu samt att han är väldigt pigg. Jag gissar på att han äter ca 15-20kg om dagen.
Sen har han även tillgång till halm i ligghallen. Det enda jag ger honom extra är vitaminer i pelletsform (han får ju inget krafftfoder som jag kan blanda det med så pellets funkar bäst) samt selo-e, ett tillskott med Selen och vitamin E för muskler och leder.
Att han är i lite överhull just nu gör absolut inget då han kommer vandla om en del i muskler. Mycket lättare att bygga muskler än om dom är för smala, det har jag lärt mig iaf.
Ska försöka ta ett nytt kort på honom i morgon så man kan jämföra med hur han såg ut i januari.
 
På promenad för några veckor sedan.
 
/Maddel
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0