tömkörning

Se där ja, jag orkade aktivera min pålle idag. :D
Det blev lite tömkörning i manegen och det gick ok iaf.
Jag började med att skritta igenom LC:1-programmet som vi ska rida på lördag så vägarna sitter iaf. Efter det fick han jobba lite i både trav och galopp på volten i båda varven och som avskrittning körde vi igonom programmet en gång till.
Det är inte så lätt att köra rakt fram kan jag ju säga. 
I morgon får vi se vad jag hittar på. Blir kanske lite dressyr/markarbete. Pga blankis precis överallt går det inte att rida ut just nu. Då menar jag alltså att trava och galoppera ute. Skritta fram och av funkar om man har broddar men inte mer.
 
Sen en annan sak: med tanke på en olycka som hände i stallet idag och som kunde ha slutat riktigt, riktigt illa kommer jag från och med nu alltid bära hjälm även när jag "bara" ska ta in en häst. Många kanske redan gör det och det är nog även en rekommendation att man vid varje hantering av häst ska bära hjälm men ja, jag har varit slarvigt med detta utom vid själva ridningen. Detta blir det nu ändring på då det faktiskt är den billigaste livsförsäkring man kan ha!
 
Kram och hej
/Maddel
Kommentarer
Myran

Amen to That!

Svar: Och ändå glömde jag hjälmen idag när jag tog in hästarna. 😯
Madeleine

onsdag 18 februari kl. 18.43

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0