utan missöden

Idag red jag ut en sväng på Sammy och vi klarade oss helt utan missöden. Han var lite spänd och "skyggade" för snövallar men annars gick han fint framåt.
Vi var ute ca 45min och hann med 2 klätterbackar. Jag lät dock bli att galoppera idag. Red i dressyrsadeln och den känns bara bättre och bättre. Jag har även pratat med Myran och så snart jag har fått såld min Bates så betalar jag för dressyrsadeln. Nu har Sammy alltså både en hoppsadel som kommer sitta som gjuten på honom och en dressyrsadel. Bortskämd är bara förnamnet. ;)
Var även en sväng på Hööks direkt efter jobbet för att köpa en ny boots och passade på att köpa en ny hjälm med. Ramlade ju av för några veckor sen och landade, som vanligt, på huvudet. Ingen skada skedd dock.
Stannade även till på Eko-hallen för att köpa en ny hink med e-vitamin då den förra hade tagit slut.
I morgon kommer Jens och slå på Sammys tappsko och efteråt tänkte jag trimma lite dressyr.
 
Charmigt värre :D
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0