andra semester-veckan

Nu börjar min andra vecka på semestern. Jag har faktiskt inte planerat nånting alls utom ridning.
Blev lite ändring i helgen då Sammy fick vila även i lördags. Jag var ju hos kiropraktorn i fredags och blev då, som väntat, rätt öm i ryggen då det fanns en del att ta loss. Detta resulterade i att jag tog det säkra före det osäkra och skippade ridningen i lördags.
I går åkte jag dit tidigt, jag tror att jag satt upp vid 7.15 och redan då var det 22 grader. Det blev ett kort men intensivt pass på en äng med en del galopp.
Nu regna det också och jag tycker det känns väldigt skönt att få luften rensat lite och att det blir lite svalare. Tanken är att åka till Sammy vid lunch eller så och rida ut en sväng. Jag hittade en grusplan mitt i skogen som jag tänkte rida lite på.
 
grabbgänget sover, Sammy ligger platt mitt i smeten...
 
Jag har köpt nya vitaminer till Sammy som är väldigt smidigt att fodra- det är en stor kex som innehåller hästens dagliga behov. Han tycker dom är goda och norpar i sig hel kexet rätt fort. Detta är typ en fjärdedel av hela kexet.
 
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0