dagens tur

Som planerat red jag till grusplanen jag hade hittat. Det blev lite trav och galopp på vägen dit och väl där kunde jag börja jobba honom direkt.
Det blev en del galopp med lite förvänd och sedan fattningar från skritt- volt- halt vid x och sedan ny fattning från skritt i andra varvet osv. Första gångerna tog det några meter innan förhållningarna tog men det blev bättre och bättre. Fattningarna var nästan perfekta. Dom flesta gjorde han faktiskt på fläcken och några blev det lite travsteg och 2 eller 3 fattade han fel. Detta var på slutet så det var nog för att han blev lite övertaggad och/eller trött. Hur som är jag nöjd med honom. Han var lite spookig på vägen men inga stora saker.
En sak som jag har märkt med honom är att han behöver mycket galopp för att sänka nacken och komma upp med överlinjen då han var finast på slutet.
I morgon vankas det då hoppträning och det ser jag fram emot.
 
Så här ser kexet ut i sin fulla storlek...
 
Sammy har väldigt mycket blonda slingor i manen för tillfället. Rätt snyggt. :)
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0