P&J på Ubrk

Då var sommarens första hopp-tävlinga avklarad och jag kan inte var annat än nöjd.
Sammy skötte sig som det gentleman han är och hoppade allt utan att tveka. Att sen piloten ibland glömmer av att vänta och ha lite is i magen är en annan femma
90cm- 2 ner som var mitt fel, såklart. Jag blir osäker och ser inte avståndet vilket reultera i att jag skänklar på och han hoppar av ett språng för tidigt, typ. Jag kommer faktiskt inte ihåg vilka hinder jag rev men jag kommer ihåg att vi tog av på 5 språng mellan 3:an och 4:an där det skulle var 6 språng. Det gick bra iaf. Känslan var ändå så pass ok att jag bytte min andra 90-start till 1m och det ångra jag inte.
1m- 1 ner som även detta var mitt fel men överhuvudlag bättre ridning från min sida. Jag red inte iväg honom på samma sätt utan tänkte medvetet på att hitta rätt avstånd. Sammy var väldigt lätt att reglera både framåt och bakåt så det kändes väldigt skönt. Här rev vi 7:an som var ett räcke. Det blev ett rejält pet med frambenen då jag släppte honom för tidigt i avstampet samtidigt som jag kastade mig fram med överlivet så han kom inte upp med frambenen.
Övning ger färdighet och om man tänker på att detta var vårat andra försök i 1m så blev det godkänt. Första försöket är mer än 1 år sedan och blev katastrof (utesluten på 2:an). Dessutom är det nästan 3 år sedan jag senast hoppde 1m-bana, då med Ophelia.
Nästa tävling blir då på Åby nästa helg. Vi ska starta 1m både lördag och söndag. Det är regionala klasser och Lennart Lindelöw som bygger banorna. Detta ska bli väldigt spännande.
 
banan
 
Sammy efter starterna
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0