regional debut i 1m

Då har Sammy och jag debuterat 1m på Göteborg Hästsportklubb och deras tävling Jump in July. 
Framridningen skedde på lilla ovalbanan och det var perfekt att kunna galoppera runt för att värma upp ordentligt. Sammy var pigg och framåt men utan att dra iväg.
Väl inne på framhoppningen la jag in handbromsen så det blev inget vidare bra. Hoppade lilla och räcket några gånger och dom språng blev väl ok. Skulle hoppa oxern och där hittade jag ingen distans alls vilket resultera i att Sammy kryper för nära och hoppar typ rakt upp och jag ramlar av. Inte bra för självförtroendet men men. Bara upp igen och fortsätta. Tog räcket emellan och gav mig på oxern igen. Bättre anridning men Sammy landade på bakbommen. Ett sista språng på oxern som blev bra iaf. Sedan var det dags att gå in på banan. 
Jag bryr mig inte så mycket om resultat just nu utan alla starter är bara träning.Tanken var bara att komma runt hela iaf. Jag satte upp en bra galopp och det flöt på förhållandevis bra. Vi rev 1:an som var ett rent slarvfel. 2:an kom vi bra över och sedan var det 6 språng fram till 3:an och banans första oxer. Här kom jag efter så jag släppte ut tyglarna (ett stort problem) och fick problem inför 4:an som vi kom väldigt nära. Sammy redde dock ut detta och resten av banan kändes rätt bra faktiskt. Pga att vi kom kort över 4:an blev det 7 språng till 5:an som var en oxer. Stor båge till vänster och 6:an och sedan en mjuk båge till 7ab (oxer-räcke) och 6 språng ner till 8:an.
Jag är jättenöjd med Sammy som inte tvekade en sekund, mindre nöjd med min ridning men den blev bättre inne på banan iaf.
Domaren sa att jag hade 0 fel så uppenbarligen såg hon inte min rivning. Jag har dock redan mailat arrangören om detta då rätt ska var rätt.
En annan sak som hände- speakern läste upp Sammys namn fel. Det är dock inte första gången att han blir en Samantha. :P
Nya tag i morgon och jag hoppas på bättre ridning redan från början.
Lägger upp det här kortet ändå.
 
Och här har ni filmen.
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0