tidig morgon

Idag blev det "tidigt uppstigning" för mig- kl 7 stod väckarklockan på. ;) Jag skulle åka till en kompis med Sammy för att rida ut med henne. Det var väldigt skönt med lite sällskap igen samt nya vägar.
Det blev en runda på 7.9km som vi red på 1h24min. Det blev mycket skritt och lite trav och galopp. Precis lagom efter gårdagens tuffa hoppträning. En hel del skritt på asfalt som är bra för benen.
Sammy skötte sig toppen, igen. Så skönt med en häst som man bara kan lasta, åka iväg och sen är han helt obrydd på nya ställen. Han ställer sig och vilar utanför transportern medans jag gör i ordning honom.
Han var dock inte särskilt pigg i morse när jag kom. Dock reste han sig 1min senare för att hälsa på mig.
 
I morgon tänkte jag rida till grusplanen och trimma lite. Det blir till att träna på LC:2-programmet samtidigt, det är ju inget avancerat direkt.
Ha det
/Maddel
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0