torsdag, fredag och idag

Lite uppdatering från resten av veckan: i torsdags fick Sammy vila. I fredags red jag ut en sväng med en del galopp i både upp- och nerförsbackar. Även lite trav på asfalt blev det.
Idag red jag till grusplanen och trimmade lite där. Jag glömde ta kort så ni vet hur den ser ut men planen är väl ca 20x40m eller något större tom. Perfekt för mina ändamål. Som förra gången blev det mycket åttvolter i galopp där jag bröt av till skritt vid X för att byta varv och fatta ny galopp. Måååånga fattningar från skritt blev det. Det märks att Sammy har blivit lite starkare då det tog längre tid innan han blev trött. Jag tror att han även fattade fel galopp endast en gång på slutet.
Bitvis var han även väldigt mjuk och lösgjord i sidorna. Detta är något jag måste jobba med mycket mer, för hållbarhetens skull. Men även detta är en styrke-sak som kommer med tiden.
Vad jag dock inte gillar just nu är att Sammy har svårt att slappna av när vi trava och galoppera på grusvägarna- han känns alltid på helspänn och på sin vakt. Det var något bättre idag och några meter här och där välvde han överlinjen men det hände för sällan. Jag har inte riktigt kommit på varför han är sån men jag hoppas att det släpper allt eftersom.
För övrigt är jag fortfarande super-nöjd med min 1m-runda från i onsdags. Ju mer jag tänker på den ju nöjdare blir jag, liksom. Skumt, eller? Det brukar ju var tvärtom, att man kommer på mer och mer saker som man kunde ha gjort bättre. Nu var den rundan långt ifrån perfekt men jag tror att just DÅ hade jag inte kunnat göra det bättre. Sedan måste man faktiskt få känna sig nöjd också. Man kan inte bara se och påpeka det negativa, då drar man bara ner sig själv och får dåligt självförtroende.
Så, nog babblat för idag. I morgon har Sammy vila igen. 
Ha det
/M
 
så liten och tanig, Sammy 2½ år
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0