happy

Wohoo, idag red jag äntligen i min fina sadel igen, vet inte ens när jag red i den sist, är nog 1½ år sedan iaf... Den satt iaf som en smäck på Sammy nu efter omstoppningen. Det sa bara 'smack', färdig. Jag kommer ändå använder fårskinnspadden i stötdämpnings-syfte. Stiglädrena köpte jag idag på MyOne och det blev ju i princip samma färg, snacka om tur.
 
Även detta fina schabrack fick följa med hem. Ett dressyr-schabrack som glittrar riktiigt fint i solen, svårt att fånga på bild dock. Detta schabrack kommer jag dock endast rida med när det är speciella träningar. Som t.ex. nästa helg när vi ska iväg till UbRK och Frasse-clinic.
 
Till sist måste jag ju bara berätta om dagens ridpass.
Tanken var att hoppa lite inför lördagens tävling. Det stod redan en bana framma som jag modifierade lite till mig själv.
 
Det blev bara lite checka av så att förhållningarna sitter och just dessa fick jag påminna honom lite om. Sammy var väldigt springigt i början men efter några varv i galopp började han lugna ner sig. Travhoppade räcket längst till höger några gånger i båda varven och sen rullade vi på det även i galopp (då låg det bara på 60cm). 
Fortsatte sen med några språng på muren innan vi började hoppa alla hinder från båda hållen. Det blev lite svängar där man fick rida ordentligt så man kom rakt på hindret och det kändes bra.
Serien längst till vänster bestod av galoppbom-3m-cavaletti-7m-oxer. Började på 85cm och höjde upp till 1m på slutet. Även räcket höjde jag till 1m men det rev vi då vi kom för nära. Gick dock runt direkt och tog serien som han avslutade med ett perfekt språng och därför gav jag mig inte på räcket igen.
Hur kändes han då med den 'nya' sadeln? UNDERBART! Han rörde sig ledigare och började även jobba mycket bättre med att sänka halsen/nacken och höja ryggen. Även min sits blev bättre då jag fick bättre stöd och grepp. Allt känns väldigt lovande nu.
I morgon ska han få en promenad bara. Jag ska även fixa i ordning och packa så jag bara behöver lasta och åka på lördag.
 
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0