hoppningen igår

Som planerad tog jag några språng med Sammy igår. Använde mig av banan från tävlingen men ändrade oxrarna så jag kunde hoppa dom från båda håll.
Sammy kändes fin i uppvärmningen och var pigg och framåt. Började hoppa fram på några räcken som stod på diagonalen och bytte varv några gånger. Här började jag även att kräva av honom att byta galopp när han landar fel. Detta händer för det mesta när vi ska ut i höger varv. Innan har jag saktad av och fattat ny galopp men nu är det dags att han byter. Det funkade hyfsat även om han bockade lite i bytet.
Själva hoppningen gick också ok. Jag gjorde 2 hål till i mina stigläder då jag upplevde dom något för långa i hoppningen och det blev lite skillnad.
Jag hade inte tänkt att ta många språng alls med tanke på lördagens galopp-pass. Mjölksyran slog till redan efter ca 15 språng och då började han att bli dragig och slutade lyssna. När jag hade fått ignom några förhållningar och fått till några bra språng avslutade jag. Det blev väl ungefär 25 språng och alla hinder låg på 80cm.
Idag var vi ute på en promenad som tog 55min. Välbehövligt både för honom och mig.
I morgon är det Myrans tur att rida honom så jag kommer mocka lite skit.
 
Bye
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0