tvångspaus

Ingen bloggning på 1½ vecka... Jaja, detta har sina grunder.
Förra onsdagen skulle jag ju träna för Frasse. Jag börjar skritta fram Sammy och han känns fin men när jag börjar trava var han jättehalt vänster bak. Ingen svullnad eller värme men Myran sa att dom dagen innan hade ridit på en väg med mycket stenar så han trampade nog på en sådan och fick ett blåmärke eller dylikt i sulan. Så han fick vila helt i 3 dagar och sen longerade jag i söndags för att kolla och då var det mycket bättre. Även i måndags blev det longering efter en promenad och det var ännu lite bättre med hältan. I tisdags var Linea ute och masserade honom igen och han var fin i musklerna, tom höger-sidan. Promenad och longering i onsdags och då såg jag ingen hälta allas alltså red jag ut en sväng i torsdags. Bara en runda på ca 25min med nästan bara skritt och några meter trav för att känna efter- han var jättefin om än lite pigg-> spänd.
Igår tänkte jag också rida ut en sväng och då det blåste så jävligt fick han lösgaloppera i paddocken först. Det var tur att jag lät honom göra det för det kom några rejäla bockningar kan jag säga. Red sen ut som planerat (samma runda som dagen innan) och efteråt tog jag några språng. Det stod hinder framme efter söndagens hopp-tävling så jag la ner dom till kryss. Det var kul tyckte både Sammy och jag.
I dag ska Myran rida honom och i morgon tänkte jag tar några språng igen.
Pga hältan avanmälde jag från tävlingen i Borås på torsdag då jag inte visste hur fort Sammy skulle bli fräsch igen. Jag ska istället åka till Ljuslingsbacken och var med på deras startfälttävlan. :D 60cm hoppning och ryttarmärke 2 dressyr bör vi klara.
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0