ny update

Igår efter jobbt ringde jag till Ale djurklinik där Sammy stod. Jag fick då beskedet att allt såg bra ut och att jag fick hämta honom. Ingen var gladare än jag så jag bara åkte till Tokarp för att fixa hans 'box'- en sektion i ligghallen fick jag dela av till honom så att han kan var med flocken men står torrt. Sedan iväg till Ale för att hämta hem min prins som blev snabbt poppis hos personalen då han var så snäll och lätt att ha att göra med. :D
När jag kom dit och öppnade stalldörren var han först på väg bort men så snart han hörde min röst vände han om och började smågnägga. Jag blev alldeles varm inombords! Nu ska man ju inte förmänskliga djur men jag vill ändå tro att han har saknat mig lite iaf och blev glad av att se mig.
Nu står han i sin 5x5m box hemma och är rätt nöjd med tillvaron. Massa mat och kompisar runt sig i princip hela tiden. Bettan har ju även hämtat hem sin Nimbus så han är kvar i hagen när alla andra hästar går in för lektion.
På fredag blir det återbesök för att lägga om gipset. Vet trodde att dom hade fått ut allt iaf så att dom slipper att söva och operera honom. Det var dock fortfarande lite fuktig och svampig och därför vill dom se honom på fredag igen.
Nu håller vi alla tummar och tår och hovar och tassar att det fortsätter gå åt rätt håll.
 
Ha det
/Maddel
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0