update Sammy

Dom som har mig på fb och insta vet det redan men Sammy är iaf på Ale Djurklinik just nu.
Jag åkte in med honom för att få en till koll på sprickan som inte hade blivit bättre. Där valde dom att röntga igen och upptäckte då något som heter hovpelare. Det är en slags cellförändring som växer där det inte "ska" växa och kan skapa tryck. Slår man upp ordet så står det "hornsvulst, ansamling av förhornat skivepitel".
Det är alltså detta som orsakade sprickan. Han var även infalmmerat i hoven.
Sedan började dom skära i det (med bedövat hov så klart, det hade inte gått annars) och den j*veln var stor och satt långt inne. Det var en rejäl blodpöl runt hoven.
När jag pratade med vet idag sa han att det såg bra ut och att dom kanske även fick ut allt fast dom var osäker på just detta igår. Om inte allt är ute blir det operation.
Just nu har han ett bandage runt men tanken är att gipsa det så fort det inte finns risk för blödning längre.
Detta kommer ta lååååång tid att läka men huvudsaken är att han blir frisk.
Jag kommer uppdatera lite sporadisk hur det går men av givna skäl har jag inte världens motivation för bloggen just nu.
Ha det bra så länge
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0