2 ridturer senare

Både i fredags och igår red jag ut med Sammy. Det blev rätt lugna pass med jogg i alla gångarter. Igår red vi även på lite vildstigar mitt i skogen och travade lite där. Väldigt nyttigt då det svänger hela tiden, upp och ner samt annats kraffs så hästen får hålla koll på fötterna.
Idag är tanken att rida till grusplanen och trimma lite. Det blir nog en del fattningar från både skritt och trav för att stärka rumpan.
Sedan är jag lite inne på att prova på och starta en distans-tävling nästa år. Det finns en tävling bara några mil härifrån som brukar var i april. Jag är väldigt sugen på att anmäla till Clear Round på 30 eller 40km. En normal-tränat häst ska klarar detta lätt. TR har jag redan läst igenom. Det jag behöver är minst en medhjälpare så jag hoppas någon vill ställa upp när det väl är dags.
Nu ska jag titta på ett serie-avsnitt innan jag beger mig till stallet och efteråt till Sammy.
Ha en bra dag
/Maddel
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0