changed plans

Egentligen var ju tanken att träna lite dressyr inför lördagens säsongsstart. Myran frågade dock om jag ville följa med ut på en dubbel-uteritt och då det var så fint väder var jag inte sen med att tacka ja.
Jag startade dock dagen med ett pass på gymmet (var där 7.20!) och gick 1h intervaller på löpbandet. Efteråt var jag och handla lite innan det var dags att dra till stallet och ta in hästar.
Sammy var som väntat väldigt pigg och gjorde även några krumelurer men annars gick det bra. Han gick tom en del samlat galopp- typ när jag skulle sakta av till trav tog han det som förhållning och började korta sig, och korta lite till, och lite till, och ytterligare lite till. Söthästen ville visa lite vad han går för. ;) När vi kom tillbaka var han precis lagom så att jag hade kunnat rida ett dressyrpass men det gjorde jag så klart inte. Jag sparar detta till i morgon.
Jag är väldigt glad att han känns så fräsch och pigg även om jag ibalnd önskar att han hade liiiite mindre energi.
Nu har jag precis tittat på Outlander säsong 2 avsnitt 1. Har väntat på att den skulle börja och nu är det dags.
Matlagning står på schemat nu och sedan fortsätter jag med NCIS LA.
Ha det
/M
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0