den kommande veckan

Som vanligt kommer det ett inlägg nån gång när jag känner för det. Just nu har jag mycket omkring mig så jag varken hinner eller orkar skriva inlägg varje dag.
Hur som red jag ut med Sammy idag. Bettan och Nimbus var sällskap igen. Rundan blev lite längre än tänkt då vi utforskade lite nya vägar vilket resulterade i att vi var ute i nästan 2h. Mestadels skritt men även en del trav och galopp. När vi kom tillbaka släppte vi hästarna i paddocken så dom kunde rulla sig. Sammy var uppenbarligen inte det minsta trött då han efter rullningen gick rakt fram till Nimbus och ställde sig spikrakt för att få igång honom och leka. Vart får han all energi ifrån? Han får inget kraftfoder alls, bara fri tillgång på hösilage och sedan mineraler. Folk som påstå att hästar blir trötta av att gå på lösdrift har inte träffat Sammy. Men men, nästa vecka blir rätt intensiv så han kanske kommer var lite trött, nån dag, nån timme?!?
 
Här kommer veckoschemat:
måndag- skritt ut (barbacka dessutom)
tisdag- dressyrträning för Peter Härnstam
onsdag- jogga ute i alla gångarter
torsdag- terrängträning på Berg i Tranemo
fredag- vila (vi åker på återbesök till Ale)
lördag- jogga ute i alla gångarter
söndag- Hermanstorp och vi startar TH80
Mycket variation blir det iaf och ca 65mil med hästtransport.
kort från förra veckans pay&ride, taget av Myran
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0