ridning varje dag

Nu får jag enligt schema rida varje dag upp till 45min. 
I torsdags skrittade vi ut en sväng medans jag inte hann med honom i fredags, tyvärr. Men igår var vi ute på en trevlig runda genom skogen med Bettan på sin Nimbus som sällskap. Det blev lite styrketräning då det hade kommit mer snö och vi red en runda som ingen har gått på ett tag så allt var orört- rätt bra med snö.
Idag höll vi oss i manegen där vi red över lite bommar samt mycket volter. Jag kom ihåg en övning som jag red för typ 2 år sedan när jag red några gånger i tävlingsspecialen- man rider på mittvolten och när man korsar medellinjen rider man en mindre volt utåt och sedan fortsätter man på mittvolten. På så sätt byter man ställning från höger till vänster regelbunden och får bra koll på både ytter- och innersidan. Sammy blev väldigt fin där och ja, jag travade även lite, igen. Och mycket övergångar.
Jag tycker mig kunna känna att han redan har börjat bli stadigare i formen även om han dök lite väl mycket med huvudet på slutet.
Just det, nu har jag även bokat återbesöket och den blir av den 1/2. Förhoppningsvis är det sista nu men veterinären antydde förra gången att hon tänkte släppa mig till "min" hovslagare. 
I morgon tänkte jag rida med honom till ängen igen så han får pulse genom snön igen.
Ha det bra
/Maddel
fredagens snö-häst
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0