rutan igen

Idag red jag rutan med Sammy och det gick bra det med.
Testade ett nytt bett på honom som jag tänkte ha vid hoppning om han beter sig likadan som på Åby andra dagen. Det är ett jaktkandar (kimblewick) med tungfrihet. Jag hade det på den snällaste inställningen så att det i princip var som ett rakt d-ringsbett. Sammy verkade trivas på det men det är lite svårt att uttala sig när man bara skrittar.
Hur som så byggde jag bara upp en ruta på långsidan och red den flera gånger åt båda hållen. Emellanåt gjorde jag andra övningar som lite skänkelvikningar, stora och små volter samt lite övergångar till trav och avbrott direkt igen, allt för att behålla framåtbjudningen då själva rutan är bromsande.
Prinsen kändes väldigt fin och med mig och jag kände ingen större skillnad mellan höger- och vänstervarv.
Nu ska jag gå och lägga mig då jag börjar jobba 4.30 i morgon.
Ha det bra
/Maddel
rutan med koner
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0