Tosserydshoppet 2016

Vilken lyckat tävling! Inte bara för att känslan i båda klasserna var toppen utan även för att jag har träffat många vänner och bekanta varav jag inte har sett en del på ett tag. Alltid kul att ses igen då.
Sammy betedde sig som prinsen han är. Stod blixtstilla när jag sadlade och satte på skydden. Han var precis lagom pigg i ridningen och skötte sig toppen på banan.
Hur gick starterna då? I 90cm fick vi ett nedslag som var mitt fel, så klart. Banan var rätt lång med 9 hinder och nedslaget kom på nr 8- en planka ur sväng och jag plockade för mycket i honom och då hann han inte upp med frambenen. Känslan var jättebra då han sökte hinder hela tiden och det inte fanns en tendens till tvekan eller dylikt, inte för att han brukar tveka men han är ju bara 6 år så man vet aldrig.
I 1m hade jag en ännu bättre känsla och banan flöt på bättre än 90-rundan. Tyvärr 2 nedslag pga samma problem som alltid- jag blir inte färdig i handen i tid och då hinner Sammy inte upp med benen. 
Just nu spelar nedslagen ingen roll då jag inte jagar nollor utan tävlar endast för att få rutin till både Sammy och mig. Nollorna kommer när dom kommer, just nu är dom bara bonus.
Vad som var bonus för mig igår var att 1m kändes lågt! För bara 2 veckor sedan, när vi var i Falköping, kändes 1m fortfarande högt och jag fick en klump i magen när jag gick banan. Igår tänkte jag inte på höjden alls utan bara red och det var lätt som en plätt. Jag gick även banan till 1.10m bara för att vänja mig och oxrarna såg inte lika maffiga ut som innan. Om jag fortsätter så kommer jag nå målet som Ulf (min tränare) och jag har satt upp- att hoppa en 1.10m felfritt i augusti.
Nästa tävling är om 2 veckor och då ska vi till Essunga och hoppa 95cm och 1m. Då är även mamma med hennes sambo på besök och förhoppningsvis blir det lite kort då. :)
ha det
/Maddel
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0