dags att väcka upp bloggen igen, eller?

Då ska vi se om jag kan hålla blogg-modet uppe denna gången. 
Det går framåt med Sammy nu iaf. Vi var på Ale den 14/3 igen där han blev omskodd fram samt kollat av vet angående hälta. Han är helt ren och har varit så dom senaste besöken så det är bra. Sedan har den opererade delen av hoven vuxit ner rätt bra så hela hoven är i princip stabil nu- bortsett från en hårfin spricka som går hela vägen upp till kronranden. Denna sprickan kommer han förmodligen alltid att ha då han har en liten påverkan i själva hovbenet. Detta betyder då att han, som det ser ut just nu iaf, alltid behöver skor fram.
Annars får vi utöka travandet till 2-3 gånger 5-10min varje dag och jag får även börja galoppera lite smått. 
Sammy är pigg och glad som vanligt och tycker det är kul att få komma ut och göra lite mer nu igen. Han känns även väldigt fin när jag jobbar honom på banan. 
Fördelen med denna långa igångsättning med myyyyycket skritt är att jag har jobbat honom mycket lång och låg och detta har gett effekt. Även om han fortfarande gärna höjer huvudet så är han nu största delen av passet lägre i nacken samt att övergångerna är mycket bättre- han slår sig inte fri längre. Nu gäller det att behålla samma tänk och jobb även i galoppen.
Vad händer i helgen då? Påsk och långhelg står på schemat och den är fullspäckad med häst, så klart.
Idag ska jag hjälpa en bekant att köra sin häst till Tokarp för privatträning. När vi är färdig med det ska jag rida ut på Sammy.
I morgon har jag en privat-träning för Myran och då ska jag rida Talisan. Dressyr står på schemat och Myran lovade mig en sak efter förra träningen så vi får se om jag sköter mig tillräckligt bra och får göra det. ;) Jag återkommer angående detta. Antingen före eller efter ska jag även rida ut med Sammy igen för på söndag ska vi träna dressyr för Frasse! Can't wait.
Och på måndag då? Sammy får vila för Myran, Lena och jag ska drar till GHS!!! Det ska bli riktigt kul. Jag  lite grejer som jag vill shoppa så jag får se vad jag hittar.
Nu är det dags att avrunda lite.
Bjuder på ett kort som Myran tog på Sammy för ett tag sedan. Han jobbar självmant lite lång och låg ;)
Jag fick agera lite ridlärare och rida ut med Myrans onsdags-barn. Sammy tyckte det var lite jobbigt att behöva gå och trava så långsamt men nyttigt för honom.
 
Ha det så länge
/M
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0