intensiv vecka

Minst sagt. Det blev träning tisdag, torsdag och lördag samt tävling idag. Med återbesöket på Ale har vi körd drygt 65mil!
Tisdagens träning blev ett lugnt pass med mycket skritt och lite trav därför valde jag att hoppa lite på onsdag. Ett räcke och en oxer på var sin långsida samt ett sockerbits-hinder på varje diagonal. Sammy var pigg och hoppade riktigt fin, speciellt när vi kom rätt. ;)
Torsdagens terrängträning gick över förväntan. Han hoppad ALLT jag styrde på, ibland lite väl entusiastisk men det är bara bra. Även dikena gick bra och han hoppade varje gång även om han frös till lite innan och det blev grodhopp över.
Återbesöket i fredags gick bra det med och dessutom var det sista gången! Så skönt att slippa åka dit nåt mer
I lördags blev det ett dressyrpass för Myran. Hade egentligen bokat ett tömkörningspass men då hon inte var helt frisk än valde jag att rida istället. Jag är inte såker nånstans med tömmarna och hon hade inte kunnat ta över och visa mig. Vi får ta det en annan gång.
Tävlingen idag då? Sammy var kanonfin både på framridingen och framhoppningen. Tyvärr kom vi inte ens över 1:an när det väl var dags att starta. Man skulle hoppa rakt mot domartornet och cafeterian där det var en del folk. Jag tror han tittade till på dom och vågade helt enkelt inte hoppa över stocken åt det hållet. Sedan kunde jag ha stannat honom framför och låtit honom titta lite innan jag gjorde en ny anridning men det tänkte jag inte på förrän efteråt. Jaja, då har man lärt sig något nytt. För övrigt skötte han sig perfekt i all hantering runt omkring, stod stilla vid vet-kontrollen, när jag satte på all utrustning osv. När vi skulle åka hem kunde tom min ovana hästskötare Nora bara skicka in honom i transportern- snacka om lättlastat. :D
Nu laddar vi om för en ny vecka som dock är lite lugnare:
måndag- skritt ut (barback-mys)
tisdag- markarbete (förhoppnigsvis står dagens p&j-bana kvar isf rullar vi över den på låg höjd)
onsdag- vila
torsdag- lite trim i paddocken
fredag- ut
lördag- hoppträning för Åsa
söndag- ut
några bilder från i torsdags
Ha det
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0