Tråkiga nyheter och lite roliga

Mycket har hänt sedan sist. Det värsta först- min ena katt, Muffins, hittades påkörd måndagen den 11/9. Röntgen visade en stor bäckenfraktur som var dyr att operera samt att prognosen var väldigt dålig. Då hon trots smärtstillande hade mycket ont valde jag att låta henne vandra vidare. Saknaden är stor efter min lilla knasboll. ❤ 

Redan veckan efter fick dock en ny liten kisse flytta in. Denna är från Djurens Vänner Borås och hittades med mamman och 3 syskon när den var ca 8 veckor. Nu är dom ca 6 månader och fortfarande väldigt skygga. Jag hoppas att den lille kommer bli tam med tiden. Just nu är den fortfarande väldigt rädd men gör små små framsteg varje dag.

I ridningen går det framåt med stormsteg just nu. 
Vi hade en lite klubb-dressyr där jag startade LB:1 och LA:1. Jag hade som mål att rida LA på 60% eller mer nån gång och lyckades med råge på säsongens första tävling. Dessutom på en häst som jag bara har ridit en handfull gånger, Faramir. I LB fick vi 63,03% och i LA 63,47%! Nästa tävling är nu på onsdag och jag kommer starta LA:1 och debutera ett nytt program, LA:2. Självklart har jag ett nytt mål och det är att rida på 65%...
Ha det
Maddel

Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0