dressyrträning

Idag var det då dags för min julklapps-träning. Jag fick ju en träning för Peter Härnstam i julklapp av Lena och Myran och passadde på att boka nu. Det passade bra då jag har tränat mycket hemma nu dom senaste veckorna och så ska jag tävla på lördag.
Förhoppningen var ju att Peter skulle se att jag har tränat och det gjorde han. Jag sitter mycket bättre även om jag fortfarande spänner mig i axlarna och dra upp dom, men inte alls lika mycket som i början.
Sammy var väldigt fin idag och vi började slipa på lite saker. Till exempel flyter han ut lite med bakdelen på volten i vänster varv så jag skulle tänka tagen bakdel. Han blev då lite sur och började galoppera och studsa lite så vi bytte övning och jag red slutor ut med långsidan istället. Med tanke på att jag inte har ridit slutor förut blev dom bra. 😃
Detta gjorde vi i båda varven och sedan återgick vi till volten och där hade jag mycket bättre koll på baken.
Sedan red vi även lite bogen in på långsidorna och det var svårare än öppnor då det är mindre tvärning, men ett bra sätt att får koll på sin egen hjälpgivning där.
Vi gjorde även lite övergångar trav-galopp-trav som jag har väldigt svårt för (jag tappar lätt balansen-> Sammy springer iväg-> cirkeln är igång) men det gick rätt bra idag.
I morgon är tanken att bara rida igenom honom lite lätt och sedan är det tävlingsdags. Jag är väldigt taggad nu! Så här bra har det aldrig känts innan när jag skulle tävla och det känns som om jag har tagit ett stort kliv framåt. Vi får se om det återspeglas i mina procent på lördag.
Nu ska jag chilla lite till innan det är sängdags.
 
fotograf: Tina Johansson
 
Trevlig kväll
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0