hoppträning för VC

Nu kommer inlägget om torsdagens hoppträning för Viktoria Carlerbäck.
Jag börjar med en lite paint-skiss så ni vet på ett ungefär vart hindrena stod. 😊
 
Efter uppvärmningen började vi hoppa fram på 2 kryss, 1a och 1b med 3 språng emellan, i båda varven. Efter detta hoppade vi linjen 2a-2b med 4 språng och det var bara cavaletti, och efter några gånger la vi till krysset 1b och sedan även oxern 3 för att utöka banan med en båge till cavaletti nr 4.
Sedan tog vi bort nr 4 och fortsatte istället till kombinationen 5a-5b med 2 språng emellan.
Nästa övning var studsen nr 6 och direkt efter krysset 1b och ner till oxern nr 7.
Sen hoppade vi en liten bana med början på 2a-2b, 3, 4, 5a-5b och avslutade med 7:an. Här låg alla hinder på ca 90cm för Sammy och mig.
Avslutningsvis hoppade vi en annan bana som låg på 95-105cm för oss- 2a-2b, 5a-5b, 3, 8, 9 och till sist 7.
Sammy var med på noterna hela tiden men blev lite stark och dragig emellanåt. Jag måste tänka på att korta tyglarna lite till för att komma fram med axlarna vilket blir bättre för min följsamhet. Något som även Lena tjatar på mig så det är bara att göra. 😅
Allt i allt kändes det väldigt bra och även om det bara blir några p&j´s på Tokarp till hösten ska det bli kul att hoppa lite mer igen.
Jag fundera på att var med på en terrängträning nästa vecka men vi får se.
 
Sammy och jag sommaren 2014, Kicki Malm är fotografen
 
Ophelia och jag sommaren 2012, fotograf Linnea Köhler
 
Hadet
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0