slarv

Usch, det märks att jag har slarvat med dressyren förra veckan.
Hoppade ett pass hemma igår och, ja, det var väl ingen katastrof men det var inte jättebra heller. Mellanmjölk beskriver det som bäst.
Byggde huset och även en 3-studs så jag kunde träna både korta och långa anridningar samt lite styrke-träning.
 
Det var 5 galoppsprång (20,5m) på alla linjer och oftast fick vi till det också. Nån gång blev Sammy väldigt stark före eller emellan och då blev det 4 språng. En gång var han så lydig att vi fick in 7 språng tom.
Min ridning var väl lite så där, detta tror jag beror på att paddocken bara är 20x40 så det känns väldigt liten och då vågar jag inte galoppera. Nu kom vi oftast rätt på hindrena ändå men vi fick även några rejäla rivningar. Det blev även några språng där jag la honom nära så han behövde hoppa upp sig samt några språng där han fick hoppa av lite större och sträcka på sig.
 
Idag blev det dressyr igen med en del övergångar och tempoväxlingar på volt samt skänkelvikningar ut med långsidan och på diagonalen. Även lite förvänd galopp red jag i slutet av passet.
Högerskänkeln funkade inte riktigt i dom första skänkelvikningar men efter några gånger gick det bra. Volterna gick bra också samt den förvända.
När det kommer till tempoväxlingar måste jag jobba mycket mer med dom så han inte höjer nacken när jag ökar. Jag orkar inte riktigt hålla ihop honom där och därför blir det inga ´rejäla´ ökningar ännu.
Jag är ändå nöjd med det här passet då han var mycket finare på slutet iaf så jag började nog rida där.
I morgon hinner jag nog inte att rida så han får vila.
 
Så här var schemat vecka 32:
måndag- skritt ut
tisdag- dressyr
onsdag- vila
torsdag- hoppträning för Viktoria Carlerbäck
fredag- ut intervaller
lördag- ut vila
söndag- dressyr hoppning
 
Och här är schemat för vecka 33:
måndag- dressyr
tisdag- vila
onsdag- dressyr
torsdag- ut
fredag- TTTR? annars markarbete- prickar bom
lördag- dressyr
söndag- ut
 
Ha det
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0