spännande dag

Minst sagt. Det var nästan så att jag fick åka hem igen utan att ha fått starta. Varför? Årets vaccination var inte inskriven i passet! Den paniken alltså. Jag visste ju att han blev vaccinerad och skulle självklart ha slängt en titt i passet och kontrollerat allt men det gjorde jag då inte. Detta resulterade i att det inte blev någon start i LB. Jag pratade med överdomaren som sa att om dom får ett intyg skickat från veterinären samt att hon får prata med vet så kan hon godkänna detta så jag får starta LA iaf. Myran hjälpte mig att få tag i veterinären och efter 2h nervös väntan blev det ett ok på allt. Så det var bara att ladda om och vänta på min start som gick 12.40.
Jag värmde upp honom helt enligt min plan med mycket övergångar och några skänkelvikningar. Han kändes fin om än lite ostadig i formen i traven, mitt största problem överhuvudlag.
Och där kom startsignalen... Allt gick väll ungefär som jag förväntade mig det och jag är nöjd med procenten. För att förstå detta ska ni veta att jag startade en lokal LB1 med honom i april 2015 på 46,78% och en lokal LC1 på 51,85% i maj 2015. Att då få 60,139% på en regional LA som dessutom är min debut i den klassen med Sammy OCH första tävlingen med honom på nästan 2 år är rätt stort för mig.
Nu ska jag träna lite extra på dom saker jag fick sämst poäng på och inte glömma av att även träna på det som gick bra då bör det inte var några problem att nå mina mål.
Fördelningen blev som följd- 1x4:a, 4x5:or, 12x6:or, 9x6,5:or och 3x7:or. Första kommentaren blev "pampig häst". 😂
Nu laddar jag om till nästa drssyrtävling som är om 6 veckor. Nära och bra på Brämhult.
 
fotograf: Linnea Köhler
 
Ha det gött
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0